Fandom

Mihr Wiki

FÂTİHA-1

63pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

"Bismillâhir rahmânir rahîm."

Rahmân ve rahîm olan Allah'ın ismi ile.

İMAM İSKENDER ALİ MİHR

1. bi ismi allahi : Allah'ın ismi ile

2. er rahmân er rahîm : Rahmân ve Rahîm Rahîm esması ile tecelli eden, rahmet nuru gönderen

FÂTİHA SURESİ 1. AYET AÇIKLAMASI

Bismillâhirrahmânirrahîm

Fâtiha, açıştır. Fâtiha, fetihtir. Fâtiha, Kur'ân-ı Kerim'deki 114 sureden kulların Allah'a yakarışını ihata eden tek suredir. 113 tane surede Allahû Tealâ bize mesajını ulaştırırken Fâtiha suresinde bizim Allahû Tealâ'ya nida edişimiz var.

Fâtiha Suresi insanların Sıratı Mustakîm'e, Allah'a ulaştıran yola nasıl ulaştıklarını açıklar. Bu yolun sonu ise Allah'ın Zat'ıdır. 7. kata ulaşan insan ruhu, 7. katın fetih kapısından içeriye girer. Bu kapı, altındandır. Zemin katta bulunan devrin imamının dergâhındaki altın kapının aynıdır. Zemin kattaki kapı dergâhtan çıkarak Sıratı Mustakîm'e ulaşmayı, 7. kattaki kapı ise Sıratı Mustakîm'den 7. katın içine girmeyi nasip kılar. İçeri girmek söz konusu olduğu için altın zincire kılıçla vurulması üzerine zincirin ikiye ayrılmasıyla altın fetih kapısının açılması ve ruhun 7. kata altın kapıdan girişi ile fetih gerçekleşir. Bu sebeple 7. kattaki bu altın kapıya fetih kapısı denir.

Fâtiha Suresi de, Sıratı Mustakîm'in bu kesimini ihtiva ettiği için Fâtiha adını almıştır.

FÂTİHA-2

Also on Fandom

Random Wiki